Dag 3 Van Balen-Hulsen naar Westerlo

26 oktober 2021 - Bodegraven, Nederland

Woensdag 20 oktober 2021
Heerlijk ontbeten bij Jos, nog even met hem op de foto, dat doet hij met alle bezoekende "pelgrims" en daarna op pad. Wederom regen dus direct regenponcho over het hoofd getrokken. Mooie route langs riviertje de Grote Neete, beetje verdwaald maar toch weer op het goede pad gekomen. Toen we net een beetje suf werden, en dachten dat we in de regen op een boomstam zelfgemaakte koffie moesten drinken, kwamen we ineens een leuk tentje tegen en zaten we droog in een luxe fauteuil. De buiten op het reclamebord beloofde taart was er niet, omdat de bakker nog niet geweest was. De mevrouw heeft onze teleurstelling gezien en kwam als compensatie met een bakje tiramisu aandraven, lekker! En goed voor de calorieën. Weer op pad en over het Albert-kanaal, en vrij snel daarna over de snelweg Antwerpen-Hasselt. Aan de foto's te zien is dat een serieuze aangelegenheid. Vervolgens door de velden en langs de Belgische lintbebouwing richting Westerlo. Onderweg wordt Marjolijn nog aangesproken door een buurtbewoner die een heel verhaal begint over zijn eigen wandel- en fietservaringen. Leuk, die spontane ontmoetingen onderweg. We hadden in Westerlo daar de hele jeugdherberg voor onszelf. Lekker gedoucht en daarna het dorp ingegaan om iets te eten bij de lokale kebab. We bestelden een menutje, maar dat leverde een ontmoedigend grote hoeveelheid vlees en friet op. We zagen direct dat we het nooit opkregen, wat ook klopte. Maar het was wel heerlijk. Beetje vermoeid geworden intussen, daarom hebben we er maar een nachtje van slechts 10 uur slaap van gemaakt.