Dag 7 Van Enines naar Namur

19 mei 2022 - Bodegraven, Nederland

Na een heerlijk en uitgebreid ontbijt 's morgens door de vrouw des huizes de weg gewezen. Achter het huis een boerenweg volgen tussen de akkers door, en dan komen we na een paar kilometer weer op de officiële route. De route bestaat uit het tracé van een oude spoorlijn, die helemaal leidt tot in de stad Namen. Volledig geasfalteerd fiets/voetpad. Ergens een beetje saai, maar er is genoeg te zien onderweg. Het wordt vandaag totaal 31 kilometer, dat is wel erg ver. Ik heb al uitgeknobbeld dat er vanaf Eghezee op regelmatige afstand een bushalte in de buurt is. Eerst maar eens lopen tot Eghezee. Daar aangekomen lekker in de volle zon op een terras aan de koffie gezeten. We voelen ons voldoende fit om te kijken of we Namen te voet halen. En dat is gelukt!
Eind van de middag in Namen de trein gepakt en via een overstap in Brussel weer naar Diest. In Diest bij het kerkplein nog gedineerd, en toen naar de Halve Maan waar de auto braaf op ons stond te wachten. Deze tocht in drie dagen ongeveer 80 kilometer gelopen. Weer heel goed bevallen. We hebben prachtig weer gehad, helemaal droog en veel zon! Wanneer verder?